28 augustus 2017

Nieuwe beweegrichtlijn

Nieuwe beweegrichtlijn

De Gezondheidsraad publiceerde afgelopen week de nieuwe beweegrichtlijn. Deze is gebaseerd op  wetenschappelijk onderzoek naar de gezondheidsvoordelen van bewegen. Het oude advies van "minimaal een half uur per dag bewegen" is vervangen door "minimaal 150 minuten per week matig intensief bewegen". Onder andere wandelen, fietsen, tuinieren of ramen wassen wordt verstaan onder matig intensief bewegen.  Niet alleen meer bewegen is beter, maar ook intensiever sporten (joggen, voetballen, wielrennen) levert meer gezondheidswinst op.

 

Minimaal 150 minuten per week bewegen levert vele gezondheidsvoordelen op. Zo krijgen volwassenen minder depressies, hartziekten en diabetes. Daarnaast leeft men langer en is er een lagere kans op borst- en darmkanker.

Bovendien luidt het advies om te voorkomen dat men veel stil zit. Lang zitten vergroot namelijk de kans op hart- en vaatziekten

 

Wilt u het volledige artikel lezen? Klik dan op deze link.

Terug naar het overzicht

 

Wetenschap

Interesse in wetenschappelijk literatuur over claudicatio intermittens en gerelateerde onderwerpen?

Klik dan op deze link.

Veelgestelde vragen over het ClaudicatioNet Kwaliteitssysteem

De implementatie van het ClaudicatioNet Kwaliteitssysteem draait op volle kracht. Heeft u vragen hierover? Dan kunt u via deze link de Frequently Asked Questions met antwoorden daarop nalezen.

Evenementen

08
mrt
2018
11
okt
2018

Jaarcongres Samen Gezond!

ClaudicatioNet Jaarcongres 2018: 's-Hertogenbosch en Zwolle!

12
sep
2018
26
okt
2018

Basistraining motivational interviewing

In de basistraining Motivational Interviewing (MI of Motiverende Gespreksvoering) bij HAN...

01
okt
2018
19
nov
2018

Training Motiverende Gespreksvoering (basis)

In de basistraining Motiverende Gespreksvoering (MGV) bij HAN VDO leer je hoe je...